2017 - 2016 - 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008

2012. 02. 06. - 2011-es év díjátadója!

Először is, most kicsit szégyellem magam, mert nagyon régen foglalkoztam az oldallal, meg veletek, akik olvassátok a beszámolókat rólam. De most kicsit próbálom pótolni. Igazából mentségemre legyen, hogy nem történt velem semmi izgalmas, azon kívül, hogy fázok. :)
Na de komolyabbra fordítva a szót. Ugye múlt év vége felé volt egy bukásom, amiről igazából nagyon nem tehettem, de a szenvedő fél voltam. Hátulról elcsaptak, eltört a kulcscsontom és az egyik kézfejemből letört egy darabka. Jelentem, minden rendbe jött! Azóta ki is szedtek belőlem minden fémet, mindenem tökéletesen működik! És mindenkinek köszönöm még egyszer az aggódást is!
Azóta a következő említésre méltó esemény január 7-én volt, ami a Svéd által szervezett BigBuli névre hallgató díjátadó volt. A Road and Ride, GsxR klub kupa, illetve a Svéd féle bajnokságok díjátadója volt, de meghívást kaptam rá, és nagy örömmel voltam jelen a sok kiéhezett motoros között így az új év elején.
Az elmúlt hétvégén, február 4-én lett megrendezve a következő díjátadó, ami a 2011-es év Országos Bajnokságát értékelte a MAMSZ szervezésében. Az igen hosszú díjazottak listáján az én nevem is szerepelt, hiszen az eléggé hiányosra sikeredett 2011-es év összesítésében ismét sikerült megnyernem a Stock 600-as Magyar Bajnokságot. Az idei évem eléggé szedett vetett volt, hiszen nem az jött össze amit év elején terveztünk, de egy kis segítséggel az OB-n sikerült részt vennem. Mivel nem volt saját versenymotorom, így a 3 futamot két különböző motorral teljesítettem. Ezúton is szeretném megköszönni Oldal Imre barátomnak a Suzukiját, illetve Sebestyén Petinek a Hondáját, hogy versenyezhettem velük és Bajnokságot is nyerhettem velük. És persze köszönöm szépen az összes körülöttem állónak, aki segített!
És akkor még pár mondatot írnék a 2012-es évemről! Ezt is többen hiányoltátok, hogy miért nem írok infót. Jelentem, sokáig én sem tudtam konkrétumot. Még most sem 100%-os a helyzet, hiszen a motorsport sajnos eléggé nagy anyagi hátteret igényel, de jó irányba haladunk. Az idei évben úgy néz ki, sikerül végre egy világbajnoki sorozatban megmutatnom magam. Ez pedig a Superbike világbajnokság Supersport 600-as kategóriája. Sokkal többet egyenlőre nem is szeretnék mondani, de bármi új fejlemény van, megosztom veletek.





2011. 07. 08-10. - BRNO - WSBK - World Superbike Championship - Supersport

Hát hazaérkeztünk Brno-ból, ahol egy nagyon jó hétvégét töltöttünk el. De kezdjük az elejétől. 2 - 2 és fél héttel ezelőtt pár telefonos beszélgetés után felpattantam a Tóth Team egyik Hondájára a Hungaroringen, hogy kipróbáljam a motort. A motor próba 2x20 perces menet volt. Tetszett motor, erős volt, főleg az eddigi Stock motorjaimhoz képest. :) A próba jól sikerült, a ringen 1:55-ös köröket tudtam menni, mondjuk volt forgalom a pályán. Ezután egy napra rá, végül megszületett a döntés, hogy Brnoba én indulok Balázs helyett a VB futamon.hát innentől a 10-i hétvégét vártam. :) Itthoni dolgok intézése után, licensz, engedély, biztosítás, ruha, eljött a 7-e, a csütörtöki indulás napja.

A csapat tagjait nagyvonalakban ismertem, így ez a része nem jelentett gondot. Akit meg nem ismertem, azokkal gyorsan összebarátkoztam. A csütörtöki nap kis pakolással, a motorok átnézésével, illetve körülnézéssel telt. Kint is volt még egy kevés papírmunka, végig kellett hallgatnunk az újoncoknak egy eligazítást, zászlók, szabályok, stb. Minden megvolt, majd következett a pénteki szabadedzés.

Péntek első edzésén csak szoktam a motort, a pályát, hiszen a pályán is eddig egyszer jártam, az is két éve volt. Kicsit kellett faragni a futóművön, de az a 45 perces szabadedzés pikk pakk elment. 2:12-es időket sikerült motorozni. Nem voltam tőle elragadtatva, de tudtam hogy azért nem megy minden csak úgy pikk pakk. Vártuk a délutáni időmérőt. Több gumit kipróbáltunk, és végül csak sikerült még egy kicsit faragnom az időmből, amitől egy kicsit jobb kedvem lett. :) A futómű is pontosabb lett egy rugó csere után. Az eleje nagyon kemény volt, és nem tudtam rendesen fékezni a kanyarok közepéig. De lassan kezdett összeállni a kép a fejemben is. Jöhetett a pénteki pihenő.részemről. A szerelők viszont motort szétkapták, kitisztogattak mindent, rendbe tették a paripát, hogy holnap szintén 100%os legyen alattam.

Szombat délelőtt szintén egy szabadedzés következett. Éjszaka fejben össze raktam még egy két dolgot, kicsit megnyugodtam az első izgalommal teli VB-s napom után, és egyből jobb lett minden. A pálya határait is tologattam kifelé, a gumit is kezdtem tesztelni, hogy mit is bírhat. Tudtam, hogy miben kell javulnom, így azokra a dolgokra koncentráltam. kanyarokba megfelelő volt a tempóm, csak a féktávok, és kigyorsítások voltak még bátortalanok. Próbáltam rákapaszkodni emberekre, a menetek elején kimentem a mezőnnyel, és a nap végére meg lett az eredmény. A délelőtti szabadedzésen 2:07,508-at sikerült mennem, és a délutáni időmérőn 2:06,861-et. Ezzel az idővel sikerült a 26. helyre kvalifikálnom magam a 37 fős mezőnyben. Még inkább megnyugodtam, a fejemben megtervezett időt sikerült elérnem. Este pihenő!!! 2 x 45 perces nem lassú menetek.elfáradtam, az OB-ban nem egészen ehhez vagyunk szokva.

Vasárnap éjszaka nagy vihar volt, így a verseny drukk mellé ez is megnehezítette az alvást, nem is sikerült végig aludni az éjszakát. Délelőtt jött a 15 perces Warm-Up. Itt ezt bemelegítésnek veszik, de olyannak, hogy gyakorlatilag bemelegítenek a verseny csatáira. :) Boksz nyitástól nyél gáz, hát itt is próbáltam elindulni velük, hátha tudok még lesni egy keveset. Időben nem sikerült javítani, de minden egyes körnél csak épült a pálya a fejemben. Innentől "csak" a verseny volt hátra. A terv úgy nézett ki, amit a rutinosabb szerelőimtől kaptam, hogy a rajtot megpróbálom jól elkapni, és a mezőnnyel menni, nem beragadni sehova. Ez a dolog működött is a 3. kanyarig, csak rajtam kívül még 36 versenyzőnek hasonló tervei voltak. :) A harmadik kanyarban kívülre keveredtem, és abban a kanyarban jó pár embernél gyorsabb voltam az edzéseken. A terv az volt, hogy körbemotorozok pár embert, és a következő jobbosban már belül is vagyok, és át is ugrottam 6-7 motorost. Nem jött be.:S A balos féktávján belül az egyik srác elmérte a dolgot, és kiütött egy másik motorost. Láttam az esést, próbáltam menekülni a külső íven, de nem sikerült. A bukfencező motor közeledett felém, és a motorom hátsó kerekét, meg a farok idomot el is csapta. Kiegyenesedett alattam a motor, és megcélozta a sóderágyat. Próbáltam talpon maradni, de itt már esélytelen volt, így át is estem a motoron. Bukfenceztem egyet a sóderban, a motor is pördült egyet. Felpattantam, nagy nehezen segítettek felállítani a motort, nagyjából minden megvolt rajta.indulás tovább. A motor plexije volt csupa karc (nem lehetett átlátni rajta), a farok idom volt kicsit megrogyva, meg az idom teli volt kaviccsal. Első körben még próbálgattam rajta mindent, hogy működnek e a dolgot, de nagyjából rendbe volt. A mezőny nagyon elment, gondoltam akkor "edzek egyet" 18 körön keresztül. Gyorsulgattam, és azért igyekeztem, ahogy tudtam. Vártam a kék zászlót, hogy mikor is köröz le a mezőny eleje. De nem így lett.6-7 kör után a célegyenesbe már megláttam egy motorost.hűűű mondom, nem elérhetetlen. Nagyon nagy léptekben közeledtem és nem egy, hanem 3-an voltak. 2 kör alatt be is érem őket, és ahol épp megérkeztem mögéjük, el is fordultam, illetve féktávon be is estem nekik. Húztam tovább mert innentől már láttam a következő bolyt. Közeledtem is, mikor 3 körrel a vége előtt piros zászló lengett minden poszton. Egy olaj csík, és mellé egy kettős bukás miatt leintették a futamot bánatomra. Meg lehetett volna még a következő 1-2 motoros. De sebaj, a versenyt befejeztem, nem saját hibából estem el, és ami még fontosabb volt ezek után, hogy stabilan jó időket motoroztam, sőt még gyorsultam majdnem 2 tizedet.

A versenyben a legjobb időm: 2:06,712 volt. Ha nem ütnek el, és a mezőnyben tudok maradni, akkor ezek az idők, pontszerző hely környékére lettek volna elegendők.

Persze, nagyon nem így terveztem első Világbajnoki futamomat, de ez valamiért így történt.nagyon örülök, hogy ott lehettem, ezzel egy kiskori álmom már valóra vált. Bizonyítottam magamnak az eredménnyel! Nagyon jó érzés volt motorozni ennyi ember előtt, és így főleg, hogy a sok ember között nagyon sok Magyar ember volt!
Nagyon köszönöm minden szurkolónak a bíztatást, hogy ott voltak! Remélem lesz még rá alkalmam, hogy örömöt szerezzek másoknak is!

Köszönöm a csapatnak, a szerelőknek is!

Minden mellett gratulálok csapattársamnak, Tóth Iminek a 13. pontszerző helyéért és a többi magyarnak, aki szintén tisztességesen helyt állt! Kispatakinak, Kurucz Ferinek, Györfi Alennek!

A jövőt ne kérdezzétek, nem tudok rá válaszolni.sajnos! Lesz valami! :)



2011.04.24-24. - 2. ORSZÁGOS BAJNOKI FUTAM (HUNGARORING)

A hét közepén, még úgy terveztem, hogy nem indulok a hétvégi futamon. Majd csütörtökön fordult a kocka és a csapatomtól, a Next Generation Hungary Racing Teamtól kaptam egy kis segítséget, hogy el tudjak indulni...ártani nem árt. :) Sebestyén Peti edző 600-as Hondáját kaptam a fenekem alá, amivel még nem mentem. A szombat délelőtt azzal telt, hogy beszerezzem a szükséges alkatrészeket ahoz, hogy egyáltalán átvegyék a gépátvételen a motort, mert eléggé széria állapotban volt. Ez sikerült, és jöhetett az időmérő. Első időmérőn ez a kapkodás, meg a motor szokatlansága látszott is, mert 1:59-es idővel egy kicsit nem értettem a dolgot, illetve kicsit el is voltam keseredve. Éreztem belül, hogy ennek nem így kell lennie. Már menet közben nem éreztem jól magam a motoron, begörcsölt a combom, és csak görcsöltem, hogy gyorsan menjek, nem sikerült. Peti ugye könnyebb, kisebb és más stílusban motorozik.így jött az állítgatás. Szombat este, illetve vasárnap reggel. Lábtartót lejjebb, kormányt beljebb, futóművön bőven tekerni.és mehetünk a második időmérőre. Sokkal kényelmesebb volt minden, öröm volt motorozni.de még nem volt tökéletes. 1:56,2-es idővel sikerült a 3. rajtkockát megszerezni, már láttam a kiutat.
Délután az idő kezdett a mezőnnyel packázni, szemerkélt az eső, felhő mindenfelé. 16:40-kor kezdődött az OB. SST 600 futama, mikorra kegyes lett az időjárás hozzánk, kicsit még a napocska is előbújt.
A rajtot sikerült is kicsit elrontanom (a motoron itt ültem harmadszorra) és az első kanyarban a 7. helyen fordultam. Átfutott a fejemen, hogy hű ha, szedd össze magad, mert az eleje meg fog lógni.
Már az első körben, a sikán utáni kombinációkban elkezdtem a felzárkózást. 4 versenyzőn sikerült szerencsére pikk-pakk átrohanni, 2 kör alatt, és jöhetett az eleje, akik pár méter előnyt már szereztek. Csabcsi ismét kapkodott és hibázgatott, így utol is értem, majd a -2-es kanyar féktávján belülről be is szúrtam neki. Már csak Kurucz Feri maradt előttem, de éreztem hogy meg lesz, mert közeledtem hozzá és jó pár helyen egy előzésre is elegendő tempó különbség volt köztünk (nem az egyenesben) :) . A 4-5. körben sikerült őt is megelőzni, és szépen lassan kezdtem is távolodni a mezőnytől. Az utolsó körökben már 80-100 méter előnyöm volt. 1:55 elejei időkkel stabilan értem célba az első helyen. Egy jó menet volt, nekem nagyon tetszett. A CBR 600-is egész jó pajtásom lett a versenyben, bár az első futómű még mindig nem volt tökéletes.

Köszönöm szépen a csapatnak a segítséget és remélem 2 hét múlva spanyol országban is megmérettethetem magam.

A csapat hétvégéjéről egy átfogóbb beszámoló itt olvasható, amit érdemes elolvasni, mert más kategóriában voltak meglepetések:

NGH csapat beszámoló itt olvasható!

Fotókat a hétvégéről pedig itt találhattok!



2011.04.03. - 1. ORSZÁGOS BAJNOKI FUTAM (HUNGARORING)

A hétvégi első Országos Bajnoki fordulón, a fiatalokat támogató új egyesülettel, a Next Generation Hungary Racing Teammel jelentem meg a Hungaroringen. Az utolsó pillanatban az is eldőlt, hogy nem csak edzőként, hanem versenyzőként is szerepelek a hétvégén. Oldal Imre barátom motorjával vágtam neki a hétvégének, amit egy jó edzésnek s zántam az idei évre tervezett Spanyolországi Moto2-es szereplésem előtt. A GSX-R 600-as márka nem volt idegen, mert a tavalyi évben is ezzel a típussal lettem bajnok, így gyorsan összebarátkoztunk. Az időmérőn már sikerült is a második rajtkockára elegendő időt megfutni, majd a versenyre tuningoltunk egy kicsit (hátulra új gumi került). A rajt után kis tülekedés volt az első kanyarban, de rendben elfordult mindenki, én a 3. helyen érkeztem a második kanyarhoz. A sikán utáni bal jobb kombinációban Péntek Lacin át is verekedtem magam, és Balogh Csabi után igyekeztem, aki a fél kör alatt kicsit meglógott. A 6. kör környékén Csabi hibákat követett el, és ezeket kihasználva, utol is értem, majd át is vettem a vezetést. Nekem sikerült az első körtől az utolsóig stabil 1,56-os köröket menni hiba nélkül és ez meg is hozta a gyümölcsét, mert megnyugtató előnnyel nyertem meg a futamot.
Az SST 600-as futamom után következett a 125-ös mezőny, ahol az edzői mivoltomat töltöttem be. Tütős Zoli edző társammal vártuk a 125-ösök rajtját, ahol Gyenis Áron és Gyenis Gábor versenyét néztük kritikus szemmel. A versenyben fokozatosan javulva, stabil köröket futva, Gábor a 3. helyen ért célba, míg Áron az 5. lett. Nekik az idén a négyütemű motorról kell visszaszokni a kétüteműre, aminek az első lépcsőjét sikeresen vették.
Záró futamként a csapatunk hölgy tagja gurult a pályára, Kis Viktória. Az OB Női futamán mérettette meg magát a fiatal leányzó. Első 2-3 körben az abszolút első helyért csatázott, majd a futam végére rendeződött a mezőny és az OB 600+ kategóriáját megnyugtató előnnyel meg is nyerte.
Így az NGH csapata a hétvégén 2 arannyal, 1 bronzzal és egy 5. hellyel indította a 2011-es évét!




2011.03.11.- 2011.03.13 - MOTRORKIÁLLÍTÁS

Idén is megrendezésre került a Hungexpo területén a Budapesti Motorkiállítás, ahol bemutathattuk új egyesületünket a Next Generation Hungary Sport Egyesületet. Standunkon megtekinthető volt a Moto2-es és Moto3-as motor (mely érthető módon nagy számban vonzotta a látógatókat), valamint az egyesületben részvevő fiatal tehetségek motorojai.

A Next Generation Hungary SE keretein belül az alábbi versenyzők fognak versenyezni:
Babonics Márk, Zádori Bálint és Győr Bálint mellett, az egyesület legfiatalabb profi versenyzői Árpás Rudolf #52, és Tomes Patrik #51, akik az idén már az ADAC német bajnoki sorozat 50ccm-es Mini Bike kupasorozatában nemzetközi résztvevőkkel mérik össze tudásukat. Gyenis Áron és Gyenis Gábor a Sport 125-ös kétütemű kategóriában bontogatják szárnyaikat. Hazai versenyeken az Országos Bajnokságban Kis Viktória fog indulni a lányok között. A nemzetközi profi kategóriákban tervek szerint Sebestyén Péter a MOTO3-as, Én - Chrobák János pedig a MOTO2-es kategóriában indulunk a Spanyol Bajnoki sorozatban.



2011.02.25. - 2011-ES ÉV ELSŐ MOTOROZÁS

A 2011-es év jól indult! Az idei évben egy elég komoly munkába fogtunk! Létrejött egy új egyesület, a Next Generation Hungary Sport Egyesület, melynek versenyzője is leszek ebben az évben, illetve egyik oktatója. Az egyesület fő célja, hogy a fiatal tehetségeket felkarolja, segítse. Ehhez tudásommal, rutinommal szeretnék nagymértékben hozzájárulni. Az egyesületben egyelőre 6 kis versenyző, (akik közül kettő a német ADAC bajnokságban fogja idén megmérettetni magát) 2 fiatal versenyző, (akik a magyar bajnokságban, illetve egy két nemzetközi futamon fognak indulni) valamint Sebestyén Péter és Chrobák János (Én) :) versenyzünk. Sebestyén Peti idei szezonjában a spanyol bajnokság Moto3-as kategóriájában fog indulni, Én pedig szintén a spanyol bajnokság Moto2-es kategóriájában!
Ezekre a tervekre készülve, február 19-én Petivel ki is utaztunk Olaszországba, hogy kipróbáljuk az új motorokat.
Peti a Moto3-as motort tesztelte, ami nagyon tetszett neki. Erről tudni kell, hogy 2012-ben a GP versenysorozatban a 125-ös kategóriát fogja váltani. 250 ccm-es négyütemű motorokkal szerelt kis járgányok. Méretekben hasonlítanak a jelenlegi 125-ös motorokra. Petinek ez az év a 2012-es szezonra való felkészülésről szól.
Én a Moto2-es motorral motoroztam, ami nekem is nagyon tetszett. Egy kellemesen motorozható csővázas motorra csüccsentem fel. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, mert 11 óra felé már 20 fokot mutatott a hőmérő! Egy számomra ismeretlen pályán voltunk. Szépen lassan barátkoztam a motorral, és egyre jobb haverok lettünk. :) Tetszett a viselkedése, erős és egyben könnyű volt az egész.




2011.01.15. - 2010-ES ÉVZÁRÓ DÍJÁTADÓ

2011-es év eleje nagyon hidegnek, és a hideg napok nagyon soknak is tűnnek. Ezt egy kicsikét a január 15-én megrendezett 2010-es év díjkiosztója töri meg, és csalogatja vissza a fejünkbe a motoros hangulatot, a napsütéses napokat.
Sokan ilyenkor már régen tudják, hogy mi is fog velük történni az évben, de legalább ennyien vannak azok is, akinek viszont fogalma sincs még, hogy mi is lesz a nyáron. Én a második csoportba tartozom (sajnos), mert még nem tisztázódott, hogy milyen motorral megyek, milyen kategóriában. Lesz e lehetőség, hogy megmutassam magam külföldön is többször, vagy meg kell elégednem az 5 fordulós magyar bajnoksággal… ami ha minden igaz, idén legalább egy alkalommal elhagyja az országunk határát, és egy új pályára látogat, a Szlovák Ringre.
Tervek vannak a fejemben, illetve a fejünkbe a segítőimmel együtt, de ezek egyelőre csak tervek. Ezek között szerepel, hogy kategóriát váltok, ami úgy néz ki meg is fog valósulni. Nem véletlenül próbáltam ki 2010. végén az 1 literes kategóriában magam egy R1-es nyergében. A külföldi szereplés viszont nagyon kétes, ehhez a megfelelő háttér megteremtése lenne a téli feladat.
De vissza a díjkiosztóhoz. A délutáni rendezvény jó hangulatban zajlott, csak ismét eléggé hosszú volt. Ami annyiból pozitív, hogy sok kategóriában, sok magyar versenyző van, aki képviselteti magát a hazai versenyeken, és szép eredményeket érnek el. Viszont végig ülni a listát, nem volt egyszerű, úgy hogy mindenki üres hassal ment, hogy majd ott eszünk egyet. :) Szóval amikor elkezdték kihordani az ételeket, egyre türelmetlenebb volt mindenki. De szerencsére a gyorsasági motorsport a lista közepe felé jött a sorban, így akkor még nem korgó hassal sétáltam ki a színpadra, hogy átvegyem a 2010-es Bajnoki címért járó díjat.
Innentől kezdve már csak az idei évre koncentrálunk és nagyon várjuk a jó időt!!!

Szeretném megköszönni ismételten a 2010-es évben kapott segítséget, támogatást!



2010.10.01-02. - 5. OB FUTAM (HUNGARORING)

2010.10.01-02-én rendezték meg az idei utolsó OB futamot a gyorsasági motorsportban. Az amatőr kupasorozat évzáró futama is ekkor lett lebonyolítva, így sűrű volt a program a mogyoródi dühöngőbe. Az időjárás nem éppen közönség csalogató volt, mert nem lehetett rövid ujjúban flangálni, de a versenyzők legalább az esőmentes hétvégének örültek.

Pénteken reggel kezdődött a program a szabadedzésekkel. Minden kategóriának 2 edzés lehetősége volt. Nekem már ez a nap is sűrűbbre sikeredett mint ahogy gondoltam. A 600-as kategória mellett elindultam az Open kategóriában az 1000-esek között. A Yamaha jóvoltából kaptam egy széria tesztmotort, egy 2010-es R1-est. A szombati nap már nem tét nélküli motorozásról szólt. Délelőtt az időmérő edzések, majd az ebédszünet után a versenyek következtek.

Számomra nagyon fontos volt ez a hétvége több okból is. A 600-as kategóriámban a bajnoki cím volt a tét. 4 ponttal vezettem a bajnokságot, ami azt jelentette, hogy Győrfi Alen előtt kell végeznem. Ha Ő nyer és én csak második vagyok, akkor 1 ponttal, de Ő a bajnok! Ment a számolgatás mind a két boxba.

Az időmérőre a mezőny elejébe indultam fel. 3 kör után jöttem is le a guminyomás ellenőrzésére. Ahogy beértem a box utcába, már lengették is a piros zászlót, történt egy nagy esés. Pár perccel később jött a hír, hogy Alen miatt lett félbeszakítva az edzés, Ő esett el, de jól van! Utána folytatódott az időmérő, fel is mentem körözni. Egy használt gumi volt fenn, de a végére sikerült az első rajtkockába kvalifikálnom magam 1:56-os idővel.
Következett rögtön utána az 1000-esek időmérője. Ez ezen a hétvégén nem volt annyira fontos, a fő verseny a 600-as volt, ahol a Bajnoki cím volt a tét. Meg az nagy motor még szokatlan is volt, több összeszokást igényel, ahhoz hogy gyors legyek vele. Az időmérő végén a 11. rajthelyet tudhattam magamévá. Délután következtek a versenyek!
14:45-kor nyitották ki a box utcát a Stock 600-as mezőnynek. A kis Suzira felkerültek az új Continental gumikarikák és kigurultam az 1-es rajtkockára. A rajt jól sikerült, az első kanyarban már az élen fordultam. Hirtelen egy kicsi előnyre tettem szert, amíg a többiek eszméltek, hogy verseny van. A 3-4. kör körül egyszer csak Balogh Csabi került ki az egyenesben, mintha én csak sétamotoroznék.de az egyenes végén túl nagy volt az igyekezete, és el is rontotta a féktávot, így egyből vissza is vettem a vezető helyet. Csabi utána feladta és nagyon le is maradt. Pár körrel később a szlovák Lukas mutatta be ugyanazt mint Csabi, Ő is kikerült az egyenesben, (pedig itt sem csak nézelődtem) de a féktáv neki sem sikerült túl fényesen a nagy igyekezetbe, így tőle is vissza vettem az első helyet. Ekkor volt még hátra 2 kör, több támadással nem tudott meglepni és sikerült megnyernem az utolsó futamot is. Alen végül a 3. helyre küzdötte fel magát, de megnyugtató előnnyel értem célba előtte. Ezzel sikerült a Bajnoki címhez bőségesen elegendő pontot szerezni és egyben a dobogó legfelső fokán zárhattam az évet! Így enyém a 2010-es 600-as Bajnoki cím!

Alighogy leugrottam a dobogóról, már nyitották is a boksz utcát az 1000-es mezőnynek. Ültem át a nagy vasra, és indult az öröm motorozás. A rajtom ezzel is jól sikerült.a 11. helyről kb. az 5. helyen fordultam az első kanyarban. A második kanyar féktávján többen is beestek mellettem, mivel nem éreztem a 600-as után a féktávot, nem akartam összetörni se magam, se a motort. Így hirtelen a 8. helyen találtam magam. A 3. kanyarban Tyű elcsúszott és a sóderágyban hempergett. Én össze keveredtem Adorján Tomival, illetve Hirczi Zolival. Pár kör puhatolózás után mind a kettőt sikerült megelőzni, egyre jobb haverok voltunk az R1-el, egyre jobban élveztem a menést és közben egyre jobban fáradtam így a második futamon. Az 5. helyen csata nélkül köröztem kb. a 6-7. körtől, stabilan tartva az 1:55-ös időket.
Nagyon boldog voltam a leintés után, mert a hétvégére kitűzött cél 110%ban sikerült!

Az egész éves támogatást, segítséget köszönöm szépen Nyuszifülemnek, a családomnak, Horváth Zolinak, Dominak (HJC), Gulinak (EBC), Gyenis Karlonak (Főnök), Rimai Rolinak (Kis Suzi), Ágonak (Ago Motors), Miklósy Tominak (Team Főnök)!



2010.08.28-29. - ALPOK ADRIA FUTAM (RIJEKA)

Pénteken kora délután érkeztünk meg. Napsütéses időben, két edzésre mentem fel a pályára. A már 80 kört használt gumi és az 1 hónapos kihagyás meghozta az eredményt, 1:39-es időket sikerült motorozni. Másnap következtek az időmérők. Egy fokkal jobb használt gumi lett feltéve hátra, és az első időmérő végére 1:36,648-ra sikerült letornázni a köridőt. Ezután változékony lett az idő, eső és erős szél kerekedett fel. Az időjárás kissé javult és a második időmérőre már félig vizes, félig száraz pályára tudtam felmenni. Összesen öten bátorkodtunk fel a pályára, de én kíváncsi voltam, hogyan viselkedik a motor az enyhén vizes aszfalton száraz gumival, illetve az áttételemen is hosszítottam, amit szerettem volna ki próbálni.

Az változtatás jobb lett, a pálya jól tapadt vizesen is, és sikerült 1:37,6-os időt motorozni.
A szombat délután a hirtelen pakolásról szólt, mert nagyon gyorsan felkerekedett a szél, és röpködtek a sátrak. Mi szerencsére még időben pakoltunk és megúsztuk károk nélkül. Mivel a második időmérőn már nem változott az eredmény, így maradt a 11. helyre elegendő eredményem.
Vasárnapra a Warm-up, illetve a Verseny maradt. Az időjárás kegyes volt hozzánk, mert kisebb szélre és verőfényes napsütésre ébredtünk.

A Warm-up-on 1:35,8-ra sikerült lefaragni az időt, aminek már örültem és bíztam benne, hogy ez csak jobb lesz, mert még itt is a szombati gumi volt fenn.

A versenyen egy-egy új Continental gumit kapott a két kerék, előre egy medium keveréket, hátulra softot.

A rajtom jól sikerült, a 11. helyről a 9. helyen sikerült fordulnom az első kanyarban. Több izgalmas kör következett, előttem bukással, hátulról támadással zajlott a verseny, míg a végén sikerült 6. helyen célba érnem.
Az eredményemnek nagyon örültem, mert a köridőmet stabilan tartottam és a legjobb időm 1:35,252 lett. A mezőnyben egyedüli versenyzőként képviseltem a Suzuki motort és a Continental gumi márkát és úgy érzem, kihoztam a Gixer széria futóművéből, amit csak lehetett.

Köszönöm szépen a segítséget!

A hétvégéről fényképek a képek/videók menüpont alatt találhatók! Klikk ide...

A versenyről On-Board videó a videók között található! Klikk ide...





2010.07.07. - 4. OB FUTAM (HUNGARORING)

2010. Július 7-e, egy szerdai nap. Az nem is annyira furcsa, hogy szerdán motorok brümmögnek a Hungaroringen, de az talán váratlanabb, hogy mindezt egy Országos Bajnoki futam keretében teszik. Az ok pedig, a Balatonring. ez a futam a Sávolyban épülő pályára lett tervezve, de az ugye nincs még kész.így a Hungaroring zsúfoltsága miatt, szerdai napra sikerült beszorítani a rendezőnek ezt a futamot.

A létszám nem volt túl nagy, főleg, hogy az időjárás sem éppen egy felhőtlen júliusi napnak felelt meg. Felhős, szeles, hűvös nyári nap.
Reggel a csajok és a 125 sport kategóriának az edzésével kezdődött a nap, majd ezt követte a SST 600 és az OPEN kategória közös edzése. Ezek után sorban következtek az időmérő edzések. Az időmérőmre felkészített motorral, viszont használt gumikkal gurultam ki. A 30 perc végére a hátsó gumim teljesen el is fogyott, és 1:56,2-es idővel a második rajtkockára sikerült kvalifikálnom magam.
1. Lukas Jesensky
2. Chrobák János
3. Balogh Csaba
4. Kurucz Ferenc
5. Eiselt Botond
6. Győrfy Alen
Alen eredménye meglepő volt, de tudtam, hogy a versenyen ez máshogy lesz, addigra kijavítják a hibát..így is volt.
Délután kezdődött a verseny. A rajtom nagyon jól sikerült, elsőnek jöttem el. Az egyenes végére, a féktávon belülről Kurucz Feri jött be mellém, és el is fordult belső íven szépen. Próbáltam minél hamarabb visszavenni a vezetést, és a második kanyar féktávján, már sikerült is beesnem neki belülről és az élre álltam.
Azt hiszem a harmadik körben néztem először hátra, mert úgy voltam vele, hogy 1:56 körüli időket motorozok stabilan, hiba nélkül ment minden, ha valaki gyorsabb, akkor gyorsabb.de nem így volt. :)
A hátranézésnél viszont láttam, hogy Alen szorosan a nyomomba van. Kétségbe nem estem, tudtam, hogy nem szabad hibáznom, és akkor túl nagy baj nem lehet, illetve ha így is elmegy, akkor nem sok mindent tudok tenni. A célegyenes végén többször éreztem, hogy ott duruzsol a Honda, hátán Alennel (ezt a verseny végén megerősítették kintről is) sajnos a melegszelet kihasználva a gyorsabb motorjával könnyedén ledolgozta a pálya hátsó felén szerzett előnyömet minden körben. Annyival viszont nem volt hála istennek gyorsabb, hogy megpróbálkozzon a féktávon elmenni. Arra számítottam, hogy az utolsó 3 kör egyikében fogja megmutatni, hogy mit is tud az a motor. Sikerült hiba nélkül motoroznom 8 körön keresztül, mikor egyszer csak azt mutogatták nekem, hogy nyugi. Hátranéztem és sehol senki.mentem egy kört és a pálya hátsó részén Alen kiállt a versenyből műszaki hiba miatt. Kicsit megnyugodtam és visszább vettem a tempóból, hogy ne a határon motorozzak, mert nagyon kell az a 25 pont. 1:56,5-ös időket motorozva befejeztem a versenyt, azaz meg is nyertem! Nagyon örültem neki, mert már a levezető körben egy gyors fejszámolással tudatosult bennem, hogy ismét nyílt lett az OB bajnoki címe. Most jelen pillanatban 4 ponttal vezetem a bajnokságot.
Az utolsó futam október 6-án lesz megrendezve.
Nyernem kell és akkor nincs kérdés! :) Gyertek minél többen szurkolni!
A mostani futamot pedig köszönöm a támogatóimnak és a szurkolóimnak!





2010.06.20. - EURO RING NAGY EDZÉS (EURO RING)


Az elsőnek tervezett, az sajnos el lett halasztva, mert az idő sem volt 100%-os, és az idmérő berendezés is meghibásodott. Így az első fordulót május 22-én rendezték meg. Nagy létszámú rendezvény volt, mert a MAMI-sok is erre a napra szervezték a saját rendezvényüket, amiben robogó futam, old timer futam, MZ, meg mindenféle kategória részt vehetett.

Ezen a napon egy kölcsön kapott 2003-as évjáratú pályára felkészített 600-as Hondával indultam. A motoron aznap ültem először, de kellemes csalódás volt, jól dolgozott alattam a gép, és nem tökéletesen, de szépen igazodtunk egymáshoz. A motorra szintén az idei gumimárkámat, a Continentalt tettem fel. Már az időmérőn sikerült szép időt motoroznom, 1:16,0-val sikerült az aznapi legjobb időt megmotorozni. 1:15,0 a volt a pályacsúcs, amit Vígh Gyurka állított be még 2009-be egy 750-es gixerrel.
A versenyek után rendben lezajlottak.

Sikerült megnyernem a 600- (600 alatti) kategóriát, és a végén indultam a Mad Max ketegóriában is, ami korlátok nélkül zajlik. A végére sikerült itt is elhoznom az első helyért járó kupát!
2010. Június 19-én rendezték az idei második Euroring nagy edzést.
Erre a futamra sikerült magammal vinni az idei paripámat, a K7-es 600-as gixxert. A szabadedzéseket nem vittem túlzásba a spórolás tükrében, de azért csak felmerészkedtem pár körre. Az időmérőm a 4. körömben 1:15,5-öt mutatott, aminek nagyon örültem, és éreztem, hogy meg lehet a pályacsúcs.

Következett az időmérőnek nevezett 30 perc. Itt már a pályacsúcsért küzdöttem. Szépen lassan mentek is lefelé az idők.

Majd kb. a 6-7. körömben 1:14,8-as időt mutatott a műszerem a kormányon. Nagyon örültem neki, és bíztam benne, hogy a központi időmérő is valami hasonlót fog kiírni a monitorra. Nem is erőltettem tovább a gyors köröket, hanem inkább a két fiatal tehetséggel Gyenis Áronnal és Gyenis Gáborral mentem pár kört, próbáltam őket bátorítani, gyorsítani.

Mikor lejöttem, már azzal fogadtak, hogy megvan a pályacsúcs, 1:14,8 a transzponteres mérés szerint is.
Nagyon örültem neki!

Utána következtek a versenyek, amik szépen lezajlottak. Sikerült a "600-"-os kategóriát megnyernem, elég nagy fölénnyel, majd a nap zárásaként szintén a Mad Max kategóriát rendezték, aminek az eredményhirdetésén szintén a dobogó legfelső fokán vehettem át a győzelemért járó díjat. A jó időjárás segítségével egy jó hangulatú, barátságos napot zárhattunk.



2010.06.05-06. - ALPOK ADRIA FUTAM (PANNONIA RING)

2010. Június elején rendezték a hazánkban tartandó második Alpok Adria nemzetközi futamot. Az időjárás eléggé szélsőséges, mert egyszer mennydörgés, egyszer meg szikrázó napsütéses kánikula.
Én a hétvégét megelőző szerdai napon jártam a ringen, a Phoenix rendezvényen. Itt az időjárás, az nem éppen kedvezett, mert esős menés volt.legalább mentünk a pályán. Utána haza pest, és meló, majd pénteken este sikerült vissza ékezni a verseny helyszínére.

Szombati napon napsütés, szép idő, és 2 időmérő edzés várt rám. Használt gumikkal vágtam neki. A gumim nagyon csúszott, a futóművem sem volt tökéletes, de legalább köröztem. A két időmérő összesítése után a 16. helyre sikerült kvalifikálnom magam 2:03,670-es idővel.
Nem voltam túl boldog, de tudtam, hogy ez másnap jobb lesz, mert most ennyit tudott a használt Medium Continental gumim.

Másnap következett a verseny. Közben megérkezett a Soft Conti gumim, mert csak Mediumot vittem magammal, de az nem volt megfelelő a pályára. A Softtól vártam a "csodát".

A rajt jól sikerült, a 11. helyre sikerült berajtolnom, és a 4. körben már szorongattam az előttem lévőt. Majd a visszafele jövő egyenesben, ahol elég nagy a szintkülönbség, egy "Stock 600-as" motor felrobbant, és gyakorlatilag az ideális ív tiszta olaj lett. Piros zászlót rendeltek el.
A boksz utcában kb. 30 perces várakozás következett, amíg takarították a pályát. A takarítás után a döntés az lett, hogy egy 5 körös versennyel fejezzük be a futamot. A következő rajt az utolsó befejezett kör eredménye alapján lett kihirdetve, így a 11. helyről indultam. A rajtom szintén jól sikerült, a 7. helyen fordultam az első kanyarban. Szépen tartottam magam egy darabig, aztán sajnos szépen lassan megelőztek ketten. A végéig tartottam a 9. helyemet, és itt intettek le. A versenyben elért legjobb időm 2:01,618. Ez már kezdi közelíteni az magamtól vártat, de még sajnos nem értem el. 2:00-ás köridőt tűztem ki célul, ezt vártam a suzukitól és a Conti gumitól. Ez reális is lett volna, csak többet kellett volna motorozni előtte a pályán, és főleg jó lett volna ha tudok előtte is új gumival edzeni. Nagyon sokat számít, hogy az új guminak a határait mikorra sikerült megtapasztalni.
Végülis örültem az eredménynek, főleg úgy, hogy egyetlen versenyző voltam aki Suzuki nyergében vágott neki a küzdelemnek, és tudtommal a Continental gumit is egyedüli versenyzőként használtam.
Köszönöm a támogatást, a segítséget és a szurkolást!





2010.05.14-15. - 3. OB FUTAM (HUNGARORING)

A 3. Országos Bajnoki futam elég zord és változó időben lett megrendezve. Május derekán (15-én) nem éppen felhőtlen kánikula várt minket a Hungaroringen. Változó volt az idő.bármelyik pillanatba eshetett az eső, utána meg napsütés.meleg.

A délelőtti időmérő edzések napsütésben zajlottak. A motorom jó volt, egy új kipufogóval sikerült erre a verseny hétvégére kiállni. Az időmérő vége is azt mutatta, hogy jó hangulatban vagyok, jóban vagyok a motorral. Sikerült a pole pozíciót megszereznem.

Délután következtek a versenyek.a női futammal, illetve a V2-esekkel kezdődött, majd a 3. futam volt a mienk, a Stock 600. Hát a változó időjárás azért változott is. A futamok már esőben zajlottak. A mi futamunk is esős futam lett, aminek örültem is, meg nem is. Nem örültem neki, mert esőben azért nem olyan élvezetes a motorozás, nem lehet élvezni azokat a sebességeket, kanyar tempót, megcsúszást, amit egy száraz jó minőségű pálya tud nyújtani. Viszont örültem is neki, mert a tavalyi szezonba is volt egy esős verseny, ami elég rosszul sikerült nekem, egy rossz futómű beállítás, illetve egy öreg guminak köszönhetően. Tudtam akkor hogy nem azon a helyen kéne köröznöm, de nem tudtam mit tenni.


Most jött a lehetőség, más futómű beállítás és egy friss vizes Continental gumi. Meg is hozták az eredményét, mert elsőnek rajtoltam, vezettem a kör háromnegyedéig, majd ott kicsit besokalltam és vissza estem a 3. helyre. 2 kör elteltével sajnos vissza csúsztam a 4. helyre, de egyben volt az első 4. Sok helyen gyorsabb voltam az előttem lévőnél, sok helyen lassabb.

Kanyarokba sokkal jobban csúszkáltam, de mégis volt ahol rendszeresen mellé fordultam.
2-3-szor eléggé meg is csúsztam, de a dobogó lebegett a szemem előtt. Majd kb a 8. körben a sikán kijövetelénél egy szösszenettel több gázt húztam, és kiment alólam a motor segge.
Teljesen simán elcsúsztam, seggemen lavíroztam kifelé, majd fel is pattantam, de közbe a motorom sajnos megakadt a rázókőben, és átfordult. Na ha ez nem történik meg, akkor pattanok is vissza rá, és valószínű vissza is tudok állni a 4. helyre. De megtörtént a motor szaltója. L Letört a kuplung karom, meg a motorom farok idomja. Így sajnos nem tudtam folytatni a versenyt.úszott a pontszerzésem. Nekem semmim nem fájt a szívemen kívül.
A verseny végén ráadásul Alen átvette az első helyet, így eléggé meg ugrott a pontversenyben. Második Kurucz Feri lett, harmadik pedig Nagy Győző.
A 3. futam után a 3. helyen állok a pontversenyben. Az első hely a rettentő kevés összesen (5) futamból álló bajnokságban így eléggé elérhetetlenné vált számomra. De a cél, hogy a maradék 2 futamot ettől függetlenül megnyerjem. :)



2010.04.02-03. - 2. OB FUTAM + SZEZONNYITÓ ALPOK ADRIA

ORSZÁGOS BAJNOKSÁG FUTAMA

2010. április utolsó hétvégéjére nagyon készültem lélekben, mert az országos bajnokságunk második fordulóját is, illetve az Alpok Adria sorozat nyitó futamát is egy helyen, a Hungaroringen rendezték meg. A pénteki napon lezajlottak a hazai futamok nagy része, köztük a Stock 600-as kategória is, amiben én voltam a csapatunkból az érdekelt. Az időmérők végén a 4. helyre sikerült kvalifikálnom magam. Tudtam, hogy a versenyen ez módosulni fog, hiszen akkor fel fognak kerülni az új gumik. A rajtom jól is sikerült, elsőnek fordultam a célegyenes végi első fordulóban. Vezettem a mezőnyt 2 körön keresztül, majd a felzárkózó Györfi Alen az egyenest megvárva, egyszerűen kikerült és megelőzött. Pár körön keresztül még nem adtam fel, hiszen a pálya hátsó részén a kanyarokban mindig hoztam annyit rajta, amit az egyenesben elnyúlt. Majd a verseny vége előtt 2-3 körrel úgy döntöttem maradok a biztos második helynél, mint hogy a "Dögös" kocsin kelljen vissza érkeznem a boxba. Örültem a második helynek, mert újból megfutottam az idei évben a legjobb köridőmet (ami messze elmarad a tavalyitól) az új motorral és gumimárkával.














ALPOK ADRIA NEMZETKÖZI BAJNOKSÁG

Másnap szombaton nem ért véget a hétvége, kezdődött a nemzetközi hétvége. A szombati időmérőket vasárnap követte bemelegítő edzés (Warm-up) majd az éles rajt. Sikerült a 3. rajtkockát elcsípnem egy újabb idei legjobb idővel. A versenyen vasárnap ragyogó napsütés fogadott minket. A rajtom szintén jól sikerült, ismét sikerült elsőnek eljönnöm, viszont itt már az első kanyar előtt mellettem voltak, még a féktáv megkezdése előtt. Könnyedén utolérték a 600-as Suzukimat és már másodiknak fordultam a cseh Holubec mögött. Láttam az utat magam előtt, hogy meglehet a cseh srác, mert gyorsabb vagyok nála. Első körben a sikánban rögtön nagyot kellett kivédenem, mert megemelkedett a motor eleje és amikor vissza érkezett a földre az első kerék, akkor az egy kicsit keresztbe állt és alattam bicskázott a moci. Megfogtam, de ezzel a manőverrel Alen nagyon közel került hozzám. Meg is próbált ott azonnal elmenni, de még sikerült védekeznem ellene. Majd következett az egyenes és a pénteki naphoz hasonlóan, szintén kikerült és visszaszorultam a 3. helyre. Nagy csata közepette a pole pozícióból induló szlovák Cerny az élre verekedte magát és 3-an üldöztük. Én az utolsó 6-7 körben végig Alennel csatáztam nagyon keményen. Többször elmentem neki a kanyargósabb részeken, majd vissza is vette a 3. helyet. Volt, hogy egymáshoz is értünk, de semmi komoly és mindketten nagyon élveztük. Sajnos a motorom nem tudta most felvenni a versenyt a méreggyors Hondával, de azon vagyunk, hogy ez ellen tegyünk valamit. Így a verseny végén leszorultam a dobogóról és a 4. helyen intettek le, de a jó hír, hogy újabb időt javítottam. A GSXr 600 és Continental párosítással 1:54,603-at sikerült kicsikarnom a vasból. Kicsit szomorú voltam, mert szerettem volna dobogóra állni, de örültem is nagyon neki, mert új Continental rekordot sikerült összehoznom! Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, a drukkolást és támogatást.
Várok mindenki szeretettel a következő, május 15-16-i hétvégén az OB 3. fordulóra, amit szintén a Hungaroringen rendeznek meg.



2010.04.02-03. - 1. OB FUTAM (HUNGRORING)

Április első hétvégéjén kezdetét vette a hazai Gyorsasági Országos Bajnokság! A Hungaroring adott otthont az első futamnak. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, mert bár pénteken a szabadedzéseken még felhős volt az ég, meg szemerkélt is az eső, a szombati napon szikrázó napsütés és közel 20 fok volt. A szombati nap az időmérőkkel kezdődött. A Tom Racing csapat 3 kategóriában is képviseltette magát versenyzőivel. Elsőként a 125-ös kategóriában Biel Ricsi állt rajthoz. Nagy csata végén a második helyet sikerült megcsípnie.

Utána következett az én futamom, a 600-as mezőny. A második helyről indulhattam, az időmérőn Eiselt Botond gyorsabb volt nálam, Ő indult a pole pozícióból, mögülem pedig Györfi Alen rajtolhatott. Sikerült jól elkapnom a rajtot és rögtön az élre álltam, elsőként fordultam az első kanyarban. Itt rögtön szereztem 10-15 méter előnyt és kiegyensúlyozott motorozással ezt szépen lassan növelni tudtam. A végén kb. 60-70 méteres előnnyel láttam meg a kockás zászlót Eiselt Boti előtt. Jól üzemelt az új motor (a K7-es 600-as Suzuki). Bár még nem tökéletes rajta minden, de az első futamom a kezdés jól sikerült! A 600-as mezőny után következett az Open kategória, akikkel együtt indultak a 750-esek. Ebben kategóriában indult a hétvégén a 3. Tom Racinges pilóta, Rimai Roland. A Szintén Suzukival rajthoz álló Roli, a verseny végén a dobogó 3. fokára állhatott a Dunlop Trophy kupasorozatban. A hétvége így nagyon jól sikerült! Köszönöm a csapatnak, illetve mindenkinek aki segített!




2010.03.19-21. - AUTÓ MOTOR KIÁLLÍTÁS

Március derekán megérkezett a tavasz kicsi hazánkba. A motorosok előhozták motorjaikat, a Hungexpo területén pedig megrendezésre került a szokásos Motor Kiállítás és a Tuning Show. Én a télen csapatot váltottam és a 2010-es évet a Tom Racing csapat színeiben fogom végig versenyezni. Csapatunk a Tuning Show kiállításon vett részt, gyakorlatilag itt mutattuk meg magunkat először így egyben. A látvány szerintem szép, az eredmények meg remélem hasonlóan szépek lesznek.




2010.01.23. - 2009-ES ÉV DÍJKIOSZTÓJA

2010. Január...nagyon hiányzik a motor hang, meg a pálya, meg minden. A tavalyi szezon versenyzés szempontjából elég korán véget ért, mivel a tervezett versenynaptárból elmaradt kettő futam is. Egyik a Balatonringen lett volna megrendezve, ez ugye adott ok miatt (nem lett kész a pálya), a másik pedig az utolsónak tervezett Hungaroringes futam lett volna, amit pontosan nem tudni miért nem rendeztek meg. Így a bajnokságot is 4 forduló összesítése alapján díjazták. 2010. 01. 23-án tartották meg a kissé hiányos évad díjkiosztóját egy elegáns konferencia terembe, vacsorával egybekötve.